- Update

Sorry för bloggtystnaden, men här kommer i vart fall en liten update.
Igår var jag först hos barnmorskan, min ordinarie barnmorska har blivit sjukskriven plötsigt så henne kommer jag inte gå till något mer tyvärr. Den nya var helt OK och allt såg bra ut med magen..
Efter barnmorskan träffade jag upp Sara och hennes lille son på Entré för långfika och affärtittande, supertrevligt. Och någongång där runt 16 tiden började jag få mer och mer förvärkar igen, de kom väl ungefär var 5-10 minut nåt såntdär.. Men men, vid 19 tiden igår var jag hemma igen och hade mer och mer ont i rygg och mage för varje sammandragning, nu kom de typ var 5:e minut och när klockan var 21 ringde jag in till KK för att fråga vad de tyckte och de bad mig komma in för en liten kontroll och kolla om jag eventuellt hade öppnat mig något.
Väl på förlossningen visade CTG apparaten att jag hade värkar var 4-5:e minut och barnmorskan kände att livmodersetappen hade kortats ner något, men öppen var jag icke! Så det var bara att åka hem igen, ligga vaken hela natten med värkar var 5:e minut..
Så nu sitter jag här, Alex sover fortfarande gott i sängen, och jag har ont! :(
Jag hoppas att antingen värkarna lägger ner snart, eller att de ökar och förlossningen börjar. För detta pallar jag fan inte!
- Men men, nu ska jag försöka komma på vad jag ska ha på mig idag, för ikväll blir det 25-års fest/middag för Calle som fyllt 25 :)
En Thilde igår

Kommentarer
Postat av: Renata - gravid v 37

Lycka till nu !! Hoppas att du börjar öppna dig nu och bebis kommer!! Så spännande



Kram

2012-04-28 @ 12:31:19
URL: http://renatas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0