- Åt helvete med Malmös sjukvård och allt som hör till!

Arg mamma deluxe här idag!
Hade fått en kallelse för besök hos barnmorskan idag(sånt efterförlossnings besök man gör för att checka att man läkt som man ska osv) i kallelsen stod det att jag skulle till barnmorkemottagningen granen vid värnhem klockan 11.. Jag är där 10.55 lagom till Benjamin vaknade i vagnen.. Jag möts av en låst dörr där det står "semester stängt, barnmorskorna finns nu på östra kanalgatan 5" -say what?!
Benjamin vaknar och gråter, jag hittar ingen stadsbuss som går dit jag ska så jag får springa från värnhem med en skrikande bebis och Google maps i mobilen, jag går självklart vilse och yrar runt i evigheter innan jag hittar rätt, jag helt svettig och Benjamin helt förtvivlad. Så ja, jag bröt ihop i hissen och sen visar det sig att barnmorskan snäser för att jag är 30 minuter sen(noll hänsyn till att det stod fel adress i min kallelse) och hon var vidare mindre trevlig hela besöket..
Jag är så jävla förbannad på region Skåne malmö helt ärligt nu! De har skött hela min graviditet helt åt skogen! Sista månaden när jag var gravid skickade de mig till Fyra olika barnmorskor på två olika mottagningar där ingen hade någon koll på mig eller min graviditet! Jag fick noll hjälp på bb efter förlossningen och ingen har gett mig information om vad som var fel på mig under förlossningen när jag blev så sjuk! Och nu detta idag!!!
En sak är iallafall säker, när Benjamin ska få ett syskon kommer jag bojkotta Malmö och dess barnmorskemottagningar och förlossningsavdelningar helt!


Kommentarer
Postat av: Renata

Men oj.... Jag kan verkligen rekommendera Lund när du börjar tänka på syskon! Fast jag var också på efterkomtroll igår och de hade inte mina förlossningspapper än! Annars har allt varit jättebra.

2012-08-16 @ 14:20:34
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Anniken

Välkommen till BB och mödravården i Ystad nästa gång :)

2012-08-16 @ 16:20:43
URL: http://anniken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0