- Föräldrautbildning del 1

08.30 imorse var jag och Alex på plats på Mvc för den första delen av föräldrautbildningen. Vi var väl typ 7 par därinne som alla ska föda i maj, själva utbildningen idag gick mest ut på att staka ut alla förlossningsskeden. Kan inte direkt påstå att jag är sugen på att föda för tillfället.. Låter som att det tar sin lilla tid, och att det gör ont- ingen jätte chock kanske egentligen. Men det blev lite annorlunda när man verkligen fick höra det så i detalj om alla olika tidskeden, smärtor och sugklockor och epidural o spinal och allt vad det var. Men men, 70 dagar att mentalt förebereda mig på........ :P
Efter föräldrautbildningen skulle Alex på kundmöte i Eslöv, så jag åkte snålskjuts med så att vi kunde luncha ihop på Grappa, mums! Inte ätit där på flera år. Och sedan dumpade han av mig hos Amanda, och som vanligt ska hon och jag svulla! Förra veckan svullade vi semlor, denna vecka blir det seg kladdkaka :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0