- Glukosbelastning

Japp, det var upp i ottan idag för mig. Skulle vara hos barnmorskan 07.45, utan att ha ätit och druckit efter 00.00 inatt. Jag slank in i väntrummet alldeles yr av hunger (jag har vant mig vid att äta direkt när jag vaknar), man skulle ha med sig en citron inför glukosbelastningskollen. Och jag kan säga att det inte är lätt att hitta något öppet före 08.00 i Malmö stad där de säljer citron, men jag lyckades :)
Sen fick jag dricka denna sura äckliga lösning, och sen bara sitta och vänta i 2 timmar på att få lämna testerna. Man blev uttråkad deluxe!
Vi var 8 stycken tjejer som gjorde det samtidigt idag, utöver mig så var den yngsta tjejen 29 och den äldsta 39... Kände mig ett tag lite som en gravid barnunge.
Men men, allt gick bra iallafall, fick lyssna på min lilla heffaklumps hjärtslag och sen mätte barnmorskan mitt sf mått, han växer precis som han ska ! :)
- Nu drar jag hem till Cornelia och ÄTER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0