- Lite måste man få gnälla också

Jag har en bebis i min mage. Ett liv i min mage. Jag bär min första son i min mage.
Visst låter det magiskt? :) Min mage växer, den har växt ganska mycket de senaste 7 månaderna.
Jag är gravid, det är något magiskt och vackert...
Men det finns även många fina små baksidor med det. Små fina sanningar om graviditeten som man inte blev särskilt förvarnad om före..
- Jag har gått upp 10 KG , det kan jag iofs acceptera.
- Mitt hår är supertorrt!
- Jag har halsbränna från en annan planet
- Drömmer mardrömmar varje natt som är så verkliga att man vaknar i panik med ett skrik
- Ryggen värker och magen kliar
- Min mage har blivit luden! det var det ta mig tusan ingen som förvarnade mig om!
Kände bara att jag ville gnälla ur mig en liten skvätt, för i övrigt har jag en helt underbar graviditet, älskar att känna hur han sparkas och knuffas. Om 93 dagar är han beräknad att ploppa ut, som jag längtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0