- Barnakuten

Min lilla solstråle började få utslag i ansiktet häromdagen som var mystiskt likt de jag fick i höstas när jag blev inlagd på infektionskliniken som senare visade sig vara herpes (den typen som de flesta bär på utan att veta om det men som oftast inte bryter ut). Han verkar även ha haft ont av dem eftersom han varit uppe massa med händerna i ansiktet och varit gnällig (han brukar ju inte gnälla), så igårkväll ringde vi sjukvårdsupplysningen som rådde oss att åka in till barnakuten och visa Benjamins utslag. Väl där blev vi oerhört bra bemötta, vilken trevlig personal! De tyckte också att vissa av hans utslag såg ut att kunna vara sån herpes, så vi fick recept på medicin till honom som han ska ta var fjärde timme och ska tillbaka på återbesök på torsdag. Och jag tycker minsan redan medicinen har hjälpt! :)
Prickarna försvinner mer och mer och han är mindre gnällig igen, min stackars stackars lilla pojke <3
Benjamin och jag i väntan på läkaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0