- Benjamins första bad

Idag var det alltså dax, den stora dagen som denna hönsmamma mamma försökt skjuta på så länge som möjligt..Dagen för Benjamins första bad. Jag vet inte riktigt varför jag har tyckt att det verkat så läskigt, jag har väl varit rädd för att råka tappa hans huvud under vattnet eller att hans navelsträng ska bli infekterad osv osv, farorna jag har föreställt mig har varit många över detta oskyldiga lilla bad, haha.
Men nu är det alltså gjort! Benjamin är ren och fin och han älskade att bada, första 5 sekunderna såg han otroligt chockad ut, sen skrek han i ytterligare 5 sekunder, sen njöt han till fullo! :D Han låg så lugnt och fint och tittade på Alex medan han tvättade honom med en tvättlapp, så ja, nästa bad ska inte dröja nästan 2 veckor iallafall :)
Nu ligger en nybadad bebis i en handduk i pappas famn och myser <3

Kommentarer
Postat av: Renata

Aaww vad härligt att han gillade det! Iris skrek och skrek sen när vi tog upp henne och lindade in i handduken så kissade hon ner sig. Och sen bajsade hon också haha så då var det in i badet igen för lite mer skrik. Hoppas det går bättre nästa gång :)

2012-06-06 @ 21:32:32
URL: http://renatas.blogg.se/
Postat av: Alexsandra , mamma till Nils :)

Nämen hej sötnos! Skönt att han också gillade att bada :) det var väll inte så farligt svårt? Hade ni någon olja i? Jag tycker med olja i så blir dem så hala så man får ha ett extra grepp bara :)

2012-06-06 @ 22:20:52
URL: http://alexsandralotman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0