- Frågeformulär graviditeten

Hittade detta formuläret på en annan blogg för ett tag sen och tänkte att jag nu när lillen äntligen sover (han har varit vaken sen 02 inatt) kunde passa på att svara på det. Kanske inte jättekul läsning, men kul för mig iallafall :)

1. När fick du reda på att du var gravid?
Svar: På kvällen efter jobb den 6:e september, gjorde ett test helt enkelt som visade positivt.
2. Hur tog din partner det?
Svar: Jag ropade det till Alex från badrummet och hans reaktion var att hälla upp ett stort glas Whiskey, sätta sig i soffan och stirra tomt ut i luften utan att säga ett ord på typ 20 minuter. Sen blev han glad, även fast han inte riktigt trodde på testet under lång tid. haha
3. Mådde du illa under graviditeten? Hade du några cravings?
Svar: Nej aldrig, jag var mest bara obeskrivligt trött! Trodde inte man kunde vara så trött som jag var! Det jag cravade mest efter var nog Piggelin glass, kunde äta 5 piggelin om dagen utan problem. haha
4. Fick du några bristningar?
Svar: Inte en enda! :D Men sen hade jag ju inte vidare stor mage heller.
5. Hur mycket gick du upp i vikt under graviditeten?
Svar: 8 kilo gick jag upp
6. Var du ofta orolig?
Svar: Ja det var jag nog, först fick jag ju en stor blödning i vecka 17, då blev jag livrädd och trodde jag skulle få missfall, men det var bara moderkakan som låg lågt. Och sen var jag väll orolig resten av graviditeten att barnet typ skulle dö i magen eller nåt, fick panik varje gång det gick några timmar mellan bebisens sparkar. Men lite hönsig får man väl vara ;)
7. Var du nervös och rädd inför förlossningen?
Svar: Nej inte under graviditeten, jag var mer rädd för att det skulle ta lång tid än att det skulle göra ont eftersom jag är en så otålig mäniska, hellre smärta än långdraget typ.. haha, inte anade jag hur ont det faktiskt skulle göra sen!
8. När startade förlossningen och gick du över tiden?
Svar: Jag gick över tiden 14 dagar, förlossningen började morgonen den 23:e maj och Benjamin föddes 01.58 den 24:e maj. 
9. Fick du någon bedöving?
Svar: JAAA! Fick lustgas, morfinspruta i rumpan och tillslut äntligen min älskade epidural!
10. Blev det några komplikationer?
Svar: Ja det blev det väl typ, jag fick en infektion mitt under förlossningen förmodligen pga att bebisen hade bajsat i min mage, så jag fick hög feber och frossa och kräktes massor, bebisens puls i magen var nästan dubbelt så hög än vad den skulle så det var ju lite stressigt.
Men jag fick antibiotika i dropp och tillslut lyckades jag ju iallafall krysta ut en frisk bebis :)
11. Vad tyckte du var jobbigast?
Svar: Smärtan, pga min feber så tror jag allt gjorde mycket ondare än vad det hade behövt göra. Jag trodde på allvar att jag skulle dö, jag ville dö och hoppades jag skulle dö. Sen blev jag hög som ett hus av lustgasen, och då spelade inget någon roll längre utan jag låg bara och gnäggade som en häst och visste inte var jag var. Minnesluckor deluxe! haha
12. Är du nöjd med din förlossning?
Svar: Nej verkligen inte nöjd med själv förlossningen, men otroligt nöjd med resultatet. Värt all smärtan för jag fick den bästa belöningen man kan få i slutändan, Benjamin! <3
13. Hur gamal är din bebis nu?
Svar: 3 veckor och 5 dagar
14. När kommer nästa barn?
Svar: Inte än iallafall! haha, nä men om 3-4 år kanske :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0