- bubbelplasta bebis?

Benjamin rullar ju, och han rullar snabbt!
Lägger jag honom på golvet mitt i vardagsrummet så räcker det att jag tittar bort 1 sekund, och när jag tittar tillbaka ligger han intrasslad bland sladdarna under tv'n. Inte vidare barnvänligt!
Han kryptränar som en galning och inom kort kommer han att krypa, så det är på hög tid att börja säkra.
Vi har låga fönsterkarmar, och jag är redan vän med faktat att han kommer riva ner alla krukor och vaser.
Men vad ska man göra åt alla sladdar?!
Jag ser framför mig hur han under en obevakad sekund (när jag blinkar eller så) kommer få fatt i en sladd, gnaga lite och plötsligt slocknar alla lampor!?
Skåpen är redan försedda med barn/Alex spärrar. Men riskerna är ändå många! Får nog googla lite, alternativt packa in ungen i bubbelplast.. Haha


Kommentarer
Postat av: Carolina

Hehe.. Moa har börjar rulla runt och griper efter saker nu också.. Men som tur är så har vi det rätt "barnsäkert" redan.. När vår stora tjej började rulla fick vi plocka massa grejer..och gömma sladdar och säkra hit och dit..

Svar: haha, ja men de e helt sjukt va de kan hitta "farligheter" man aldrig innan ens tänkta kan va "farliga" ;P
Thiilde

2012-11-13 @ 12:06:26
URL: http://Carolinas.webblogg.se
Postat av: Renata

Igår sålde vi ett vitrinskåp som jag fick för mig skulle välta över iris en dag! Haha så vi har också börjat säkra lite smått men de där jäkla sladdar...

Sv1: glömde svara ang beskrivningen på bloggen: det bara var så jag tror det hör till temat jag har...
Sv2: ska vi se om den bliggträffen blir av nästa vecka så ses vi då annars bokar vi nåt privat *blink blink* hihi

2012-11-13 @ 18:08:23
URL: http://renatas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0