- In the world of amningshjärnor

Läste för ett litet tag sen i denperfektamammans blogg om hennes amningshjärna och kom att tänka på mig själv när jag fortfarande ammade Benjamin som mest. 
Amningshjärna är ett tillstånd och fenomen som drabbar alla ammande mammor mer eller mindre. 
På mig slog det till med full kraft när Benjamin var 3-4 veckor. Det är som om någon kommer och stjäl 97% av ens hjärnkapacitet ungefär. Man har inte koll på någonting..
När jag var drabbad (melodramatisk? nejdå) av detta fenomen brukade jag;
smörja mitt ansikte med tandkräm istället för hudkräm,
hälla kaffepulver i kaffekokaren där vattnet skulle hällas i,
mata katterna med pasta istället för kattmat,
Lägga kissblöjor i skafferiet och kylskåpet (jätteroligt när man några timmar senare hittade dem)
och förlagt pryl efter pryl efter pryl utan att hitta det igen.
Jag var även expert på att tala med folk, ställa frågor om och om igen för att jag glömde vad de svarade hela tiden. Amningshjärna innebär att befinna sig i en bubbla man omöjligt kan spräcka. 
Nu ammar jag inte längre, därav kan jag inte säga att jag har amningshjärna, vad ska jag nu skylla mina virrigheter på? haha
 
Ni andra då, vad för konstiga saker gör/gjorde ni i detta tillståndet? ;)
 

Kommentarer
Postat av: Renata

Njaaa inget sånt jag är mest förbannat trött hela tiden!

Sv jag kan tänka mig trip till emporia! När hade du kunnat? Nästa vecka har vi rätt fullspäckad..

2012-11-17 @ 19:03:23
URL: http://renatas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0