- husmors middags-medicin

Att jag är sjuk betyder inte att jag inte kan sköta mitt kvinnogöra att ha maten klar när sambon kommer hem från jobbet! ;)
Däremot valde jag att laga något med mycket protein och järn i för att snabba på mitt tillfrisknande lite, persilj-och kikärtsbiffar med potatismos och lingon!

Recept blev efterfrågat så här har ni;
Lägg köttfärs, en burk kikärtor, rikligt med färsk persilja, ägg och kryddor i en bunke.
Mixa med stavmixer tills kikärtorna är döda, eller iallafall inte hela längre ;)
Forma biffar och stek på en stekpanna (dööh)
Koka potatis som du sen mosar till potatismos med mjölk,smör,salt och peppar.
Servera!


Kommentarer
Postat av: H

Ser väldigt gott ut, precis som allt annat i din "mat och recept" kategori. Ska nog laga detta till min man någon gång. :)
Kram

2012-10-01 @ 21:33:43
Postat av: Bella - med mini i magen

Sv: ja visst är jag hehe ;p. Hahah ja du har också varit duktig ser jag :)

2012-10-02 @ 11:21:08
URL: http://www.gabriellaonnelind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0