- snipp snapp snut så var mjölken slut

-*Tutte, ska hon verkligen ge sig på dettaidag igen? Hon måste skoja*
- Gapa Benjamin
-*Men vaf*n?!*
- Ät nu, du är ju hungrig!
-*jag äter jag äter! Tyst med dig kvinna!*
- Såja duktig
1 minut senare...
-*jaha, det var det? Snacka om aptitretare! Var tusan gick mjölken?!*
- Redan slut igen gubben?
-*Jaaa! Lönt att luras sådär, jag är hungrigare nu än före du tryckte in tutten! Som hämnd tänker jag bita dig samtidigt som jag skäller!*
- Aj som f*n!
*bit tugg tugg tugg skrik bit tugg*

Japp, har kämpat med ammandet i snart 2 veckor. Mjölken "tar slut" efter typ 1 minut vilket leder till arg bebis.
Och hur mycket det än tar emot, så har jag nu beslutat att Benjamin får börja med mjölkersättning på heltid med undantag för morgon och natt tutten.
Så himla typiskt! Innan hade jag tillräckligt med mjölk för att förse hela Skånes bebisar med mat, och nu ekar det i tudorna :(


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilken cool vinkel på fotot! Jesus junior, typ. :P Trist med mjölken.

2012-09-12 @ 12:04:51
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Renata

Men vad synd... Dum fråga: är han nöjd sen efter ett litet tag? För vissa bebisar tömmer bröstet asfort den fattar de inte förräns ett litet tag att de är mätta iom att det gick så fort.

Så jäkla störigt när amningen krånglar alltså... Just nu har jag sjukt ont i ena bröstet. Vill kapa av det!

2012-09-12 @ 15:04:50
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Trixie

Sååå söööt :)

2012-09-12 @ 22:17:15
URL: http://triix.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0