- telefon terrorister

Godmorgon!
Jag väcktes denna morgon av en telefonförsäljare, de ringer mig lite titt som tätt med olika erbjudanden. (läs blåsningar)

Jag hatar att behöva lyssna på deras långa utlägg om hur det de tillhandahåller skulle gynna mig för baaara xxx:- i månaden osv osv.
Så jag har ett knep, mouha, ett knep som hittills alltid har funkat.
När de presenterar var de ringer från så låtsas jag helt enkelt att jag arbetar för huvudkontoret, det funkar a l l t i d !

Exempel:
Säljare: hej jag heter Björn och ringer från *namn på underleverantör av försäkringar* och erbjuder en tjänst som tar bort självrisken på din bil!
Jag: hej Björn, jag heter mathilde och arbetar på Folksam/trygghansa så jag har allt redan
Säljare: tystnad tystnad eh okej. Tack Hejdå..

Exempel 2.
Säljare: hej jag heter lina och ringer från *underleverantör för mobiloperatörer* och har ett bättre abonemang för dig!
Jag: hej lina, jag heter mathilde och jobbar på telia och har gratis abonemang via dem.
Säljare: eh okej, hihihi, då ska jag inte störa.
Exempel 3.

Säljare: hej jag heter Adam och ringer från goboken med erbjudande om barnbok till ditt barn!
Jag: jag jobbar som recensent av barnböcker på *känt bokförlag* och får hem alla böcker gratis
Säljare: då tackar jag för mig..

De ställer minsan aldrig några motfrågor för att syna mina små lögner ;)
Såå, godmorgon nu vet ni det!


Kommentarer
Postat av: Renata

hahaha klockrent! Jag brukar säga att jag har bundet avtal i 5 år. Och goboken vill jag skjuta... SLUTA RINGA MIG!

2012-09-10 @ 10:24:27
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Trixie

Haha, snyggt..! ;)

2012-09-10 @ 18:00:52
URL: http://triix.blogg.se
Postat av: Lisa

Haha jäklar vilka tips! Jag snor dem rakt av när nästa försäljare ringer. Om jag vågar.

2012-09-11 @ 21:26:13
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0