- Benjamins dop

I lördags var det äntligen dags, dagen med stort D..Dagen för Benjamins dop!
Klockan 12 började ceremonin i Lunds fina domkyrka, vi hade den bästa prästen man kan önska sig, Fredrik Beverhjelm, en otroligt avslappnad och härlig ung präst som fick in lite humor i dopet. Min barndomsvän Cornelia som blev en av Benjamins faddrar (alex bror Marcel är den andre) läste en fin bön.
Hela dopceremonin gick helt perfekt! Benjamin sa inte ett knyst och somnade direkt efter att han hade fått vatten på huvudet, min 4årige lillebror Constantin hällde upp vattnet i dopfunten före han bjöd hela kyrkan på en liten dans på golvet medan prästen mässade ett tal haha.
Efter dopet begav vi oss till vintrie och trädgårdsfest i Benjamins ära! Vi bjöd på champagne, goooda matpajer och sallader som sedan avslutades med de finaste och godaste tårtor jag någonsin skådat! Marcel hade gjort dem med kärlek! På varje tårta hade han utöver de fina bilderna av Benjamin även gjort små bebisfigurer med så noga detaljer, han är minsann en riktig konstnär!
Efter tårtätandet var det dags för paketöppning, och med 50 gäster blir det en del paket minst sagt, jag var så överväldigad över allt fint vi fick till Benjamin, även nu, flera dagar efter dopet, blir jag otroligt rörd när jag går in i hans rum och ser allt fint han fick av alla.
Nu börjar detta inlägget att bli väldigt långt och jag skriver via mobilen, så jag avslutar med att säga - TACK till er alla som var med på dopet, det betydde så mycket för oss att ni kom och delade det med oss! Ni är alla guld värda för oss


Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

Å vilka fina bilder och bra dag ni verkar haft för Benjamin! ;)

2012-09-03 @ 23:05:59
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Alexsandra och sonen Nils född 120514

Vad kul ni verkade ha :) och skönt att allt gick bra. Vill jätte gärna se fler bilder. Måste själv lägga ut bilder på Nils dop som vi hade för en vecka sedan.

Vilka härliga tårtor, beställda eller någon som har gjort dem?

2012-09-04 @ 05:10:42
URL: http://Alexsandralotman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0