- främlingar under samma tak?

Att leva med en främling;

I helgen hade vi lite besök, bl.a. Av Erika, och hon lyckades peka ut en sak med mig och Alex som jag inte har tänkt på innan..
När Erika hade varit här i några timmar utbrister hon plötsligt "hur länge har ni varit ihop?!"
Nervöst svarar jag "ptja, nästan 4 år.. Hurså?"
Då kommer det ; "det är bara så kul, för innan när vi åt kladdkaka och Alex bad dig ta hans grädde för att han är känslig mot grädde så blev du jätte förvånad över det.. Och nu när du säger att du inte är så glad i glass så säger Alex förvånat 'va, är du inte?!'. Haha, lite kul bara när ni ändå varit ihop så länge!"

Och jo, hon har nog rätt den där Erika alltså! Det finns ett tävlingsprogram på tv nu som heter "min man kan", och där ska bl.a. Paren svara på frågor om varandra osv... Något säger mig att jag och Alex kanske inte borde söka dit, trots allt.

Ändå lever jag i en bubbla där jag anser mig veta allt om Alex, jag vet oftast vad han ska göra/säga före han gör det. Men ändå har den här gräddintoleransen glidit mig förbi i 4 år! Haha


Kommentarer
Postat av: Amanda

Men så underligt! Jag har nämligen mailat dig.. Titta efter igen annars så släng iväg ett mail med varan och adress!till [email protected]

2013-04-16 @ 12:52:12
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Cissi

Gjorde också den upptäckten i somras när vi spelade sällskapsspel tillsammans... Inte många rätt där inte och vi har ändå varit tillsammans 5 år nu i sommar...

2013-04-16 @ 13:13:31
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Renata

Du... Magnus förvånar mig dagligen! För nåt år sen var vi på barnkalas och så börjar han göra ballongkonster av de där korvballongerna. What liksom?! Där satt han nöjd med sina blommor och taxar...

2013-04-16 @ 14:34:44
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Lisa

så fin bild på er :)

Visst är blazern tjusig!

2013-04-16 @ 17:26:15
URL: http://lisajadeholt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0