- dagens sambo

Ni har ju hört vissa av Alex tidigare kok-(o)konster i köket (om inte så klicka på kategorin "min sambos knasigheter") och den senaste äger rum just nu..
Han fick tydligen för sig att göra nån form av korvstroganof ala Alex.. Men vi hade inte så mycket ris, och inte så mycket couscous.. Så medan jag ser bort tar han en kastrull vatten, och häller i all couscous och allt ris och sätter igång plattan.. Vi som vet hur man lagar mat vet att; couscous tillagas genom att koka upp vatten och sen ta bort det från plattan och tillsätta lika mycket couscous som vatten och vips 2 minuter senare har couscousen sugit upp vattnet och är klart.. Medan ris ska kokas cirka 20 minuter.. Och nu har han alltså istället rört ihop allt.. Och det börjar lukta bränt. Och jag sitter bitter i soffan över att han aldrig kan läsa på förpackningen först, alternativt fråga mig?!
Ja mina hormoner är påhögvarv..

Bilder från igår när vi var på sommarfest ute i mina föräldrars sommarstuga;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0