- Fitness-Fredag

Skrev förra veckan ett inlägg om hur jag ska börja träna och äta bra, i jakt på att till juni ha lite fina muskler att visa upp. Samt öka min vikt och mitt BMI. 

Det betyder att varje Fredag kommer det komma upp ett inlägg "Fitness-fredag" , ett namn som Renata har kommit på. Alla som vill är välkomna att haka på konceptet, oavsett ni vill gå ner i vikt, gå upp i vikt, bygga muskler, förbränna fett eller bara äta lite bättre. 

Iallafall, dessa kommande "fitness-fredag" inlägg kommer på min blogg att se ut som så att jag sammanfattar veckan som har gått;
- Vad jag har gjort för träningsmoment och hur mycket
- Hur jag känner kroppsligt
- Om vikten gått upp/ner osv
- Lite om hur jag har ätit och så

Jag har inget gym här ute där vi bor, vilket betyder att den enda träningen jag kommer att få, är den jag själv gör hemma. Och jag bad därför min kompis Cizzi som är ett riktigt träningsfreak att lägga upp lite övningar på sin blogg som man kan göra hemma. 
Igår körde jag hennes träningspass; Mage, och idag har jag faktiskt träningsvärk för första gången på evigheter. Och nu har jag precis kört hennes Ben och rumpa pass, ser fram emot ännu mer träningsvärk imorgon! ;)

Appar i mobilen har jag också hjälp av, Kör med Shapeup och Runkeeper. Kanonbra appar där man både kan lägga in alla träning man gör, alla kalorier man intar osv. 

Så, någon mer som är sugen på att joina "Fitness-Fredag". Släng in en kommentar så länkas ni på fredag så vi kan hålla koll och peppa varandra! :)


Kommentarer
Postat av: Amanda

Snygging! Hur går det med rökningen?:-)

2013-01-09 @ 17:57:08
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0