- Ett jävligt hård förklaring

Okej, ska vi reda ut några saker? 
Detta är min blogg, det är vi överens om va? Min privata blogg, där jag skriver det som pågår i mitt liv, mina tankar, mina funderingar.. Saker som berör mig, påverkar mig.
Jag är inte heller en känd offentlig person. Det är vi också överens om va? Jag behöver därav inte ta någon större politisk korrekthet i det jag skriver. Inte heller tänka på att trampa svenska folket på tårna. För jag är ju ingen, ingen stor viktig person iallafall. ;)
Jag är dessutom en person som älskar att skämta, överdriva, driva.. De flesta som följer min blogg känner mig privat och vet detta. Att jag gärna skojar, skojar mycket, och ofta. Jag kan skoja om det mesta med glimten i ögat.
 
Ofta när jag skriver om saker, kryddar jag en liten smula, vinklar det och formulerar mig så att det ska vara kul och intressant. Nu har det dock kommit till min kännedom att alla inte förstår min humor, och därför inte förstår att visa saker är överdrivet. Och alltså tar illa vid sig. Hårt.
 
Så för att reda ut vissa saker;
Exempel 1.
När jag skriver om tokigheter som Alex gör, det betyder INTE att Alex är mentalt efterbliven, att jag inte älskar honom, att han är korkad eller att han gör tokiga saker varje dag. Tro det eller ej, men Alex är helt normal! ;)
Exempel 2.
När jag skriver om att katterna kissar sönder saker, och skriver att jag ska göra kattgryta till middag. Det betyder INTE att jag verkligen tänker döda mina katter och mata min familj med dem. (och det finns även inlägg där jag faktiskt berömmer dem, där jag gosar med dem, leker apport med dem..)
 
Om jag alltid ska följa upp dessa "roliga" inlägg med en förklaring, så skulle det bli väldigt tråkigt att läsa om hur katterna "idag har tvättat pälsen och jagat dammtussar" eller hur Alex "läste och svarade på mejl"
 
Jag bloggar inte om varje sekund på dygnet, jag bloggar om det i vardagen jag tycker är roligt och intressant för mig själv. OAVSETT om det handlar om Benjamins utveckling, min vikt, min tokiga sambo eller vatusan de nu må va!
 
Jag hade besöksrekord igår, 150 stycken unika läsare klickade in sig här igår,
Tyvärr har 1 av de läsarna nu tolkat hela min blogg helt åt helvete och efter ett hett bråk är vi nu inte vänner längre.. 
SÅ DÄRFÖR BER JAG ER SOM FORTFARANDE VILL LÄSA MIN BLOGG ATT GÖRA DET MED EN STOR NYPA SALT; SKRIVS DET NÅGOT NI TYCKER ÄR FEL ELLER ÖVER GRÄNSEN SÅ HAR JAG BÅDE MEJL; FACEBOOK OCH MOBIL DÄR NI KAN TA DET MED MIG PRIVAT SÅ VI KAN REDA UT VAD SOM GÅTT SNETT...
 
Men av allt det jag nyss skrev, kan vi väl ha i minnet att det är MIN blogg och mina åsikter. och att jag därför kan skriva precis vad jag vill. Om man tycker det är en jobbig blogg att läsa, behöver man ju inte läsa den, right?
 

Kommentarer
Postat av: Josse

oj herregud! Känner man dig vet man ju att du skriver med en nypa salt, och jag tycker bara det är roligt att läsa :) Förstår inte hur någon kan ta det på dödligt allvar hehe... Jag har själv fått ta mkt skit på min instagram, orka!

Svar: ellerhur! haha.. jo jag såg de igår, stalkade sönder din instagram för o se va för kommentarer du menade. folk är ju sanslösa :P lätt att tycka o tänka så mycket om saker man inte vet något om typ.
Thiilde

2013-01-22 @ 13:02:21
Postat av: Emma

:/ alla bloggar borde tas med en nypa salt..

2013-01-22 @ 15:08:01
URL: http://emelth.blogg.se
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

Att man ens ska behöva skriva det... Tycker inte ens att man behöver känna dig särskilt för att förstå att det inte blir kattgryta till middag ;) Ibland undrar man ju hur folk är funtade!

2013-01-22 @ 15:09:53
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Lovisa

Folk är galna:S Hoppas ni mår bättre idag!!

2013-01-22 @ 15:23:38
URL: http://vintagemamman.blogspot.com
Postat av: Lisa

Är helt på din sida! Och håller med ovanstående som skriver att allt i bloggar borde tas med en nypa salt!

2013-01-22 @ 19:19:41
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: G

Tycker det är härligt att höra någon annan säga att det ska bli kattfärs till middag när katterna hittat på rackartyg, fortsätt skriva i DIN stil, det är därför jag läser och uppskattar den!

Svar: haha, tack så mycket! ja, de e ett tufft jobb, men nån måste ju göra de liksom.. ;P Tack de värmer, hoppas du fortsätter besöka och läsa :)
Thiilde

2013-01-22 @ 19:47:09
Postat av: Michan

Gud vad tråkigt, det är ju humor som gör att man orkar leva, så jäkla tråkigt att folk inte fattar sånt. Om man är så dum så man tror att du tänker koka katterna eller anser att alex är efterbliven kanske man borde se om sig själv lite.
Stor kram

2013-01-23 @ 16:26:35
Postat av: Trixie

Jag känner inte dig alls men jag förstår när du skämtar och tycker du skriver väldigt underhållande.. :D Keep going!

2013-01-23 @ 18:37:12
URL: http://triix.blogg.se
Postat av: Anonym

Att folk bara orkar! Du har en härlig blogg! :) strunt i dom som inte förstår!! Saker och ting blir roligare med en nypa salt!

2013-01-29 @ 20:39:36
URL: http://denperfektamamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0