- Fitness-Fredag v.1

Då var första veckan avklarad. Jag har träningsvärk för första gången på över 1 år.. Och jag älskar det!

Träningen denna veckan har varit övningar man gör hemma, som Cizzi tipsat om. Jag har kunnat göra ALLA övningar inne på Benjamins lekrum medan han suttit och lekt. (Awesome)
Jag har haft fokus på mage, ben och rumpa denna veckan samt promenerat Rydsgård runt några gånger utan att möta ens en bonde i foppatofflor..

Favorit övningarna so far:
Plankan
Utfall (gjort utfall mellan vardagsrum och toa varje gång jag gått för att kissa haha)
Situps
Sittande stolen
Tå-lyft/böj eller vafan de kallas
Promenad i backe med vagn

Apparna i mobilen jag använder har funkat kanon, gett mig en bra översikt om mina matvanor och träning.
Det jag insett efter att varje dag fyllt i vad jag har ätit är att jag verkligen får i mig för lite kalorier. Av de ca 2400 kcal per dag jag ska få i mig, får jag bara i mig ca 1000 kcal.

Så idag blir min lunch en riktigt fet laxfilé med massa tillbehör.

Nästa vecka blir det fokus på rygg och axlar! :)


Kommentarer
Postat av: Trixie

Härligt initiativ, kör hårt :) Blir säkert hur bra som helst. Själv tänkte jag snart lägga om min diet för att få lite mer definition. Protein protein protein :)

2013-01-11 @ 13:01:58
URL: http://triix.blogg.se
Postat av: Lisa

Sienna älskar mobilen! Men inte sjutton låter hon min vara för det. :P

2013-01-11 @ 15:15:17
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Tina!

Bra jobbat! ;)

Jag har också en otroligt skön träningsvärk idag.. Hade behövt en handikappanpassad toalett idag.. ;)

2013-01-11 @ 16:33:04
URL: http://tiiniisen.blogg.se
Postat av: renatas.blogg.se

Heja heja!! Jag kör också övningarna och iris sitter och leker brevid. Tror de tycker det är kul se mamma lida

2013-01-11 @ 20:03:53
URL: http://renatas.blogg.se/
Postat av: Josse

En stor skvätt vispgrädde i kaffet är sjukt gott (!!) och då kommer du upp i fler kalorier dessutom om du behöver det :)

2013-01-15 @ 01:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0