- fitness-fredag vecka 2

Nu har det gått 2 veckor av projekt fitness-fredag. Målet för mig med detta är som sagt att gå upp i vikt och bygga muskler för att få ett hälsosammare BMI.

Förra veckan hade jag fokus på mage och rumpa. Denna vecka har fortsatt på det temat, inte orkat mig på ryggövningarna ännu då motivationen inte varit den bästa.

Så hur har det gått hittills kroppsligt för mig? Varannan vecka kommer jag att mäta och väga mig för att se hur det fortskrider. Nu ser det ut såhär;

4/1 2013 (2 veckor sen);
Längd - 183 cm
Vikt - 54 kilo
BMI - 16,1
Midjemått - 64 cm

18/1 2013 (idag);
Längd - 183 cm
Vikt - 53 kilo
BMI - 15,8
Midjemått - 61 cm

Slutsats; jag behöver mer kalorier, mer protein och minska antalet promenader


Kommentarer
Postat av: Lotten

Som blivande sjukgymnast kan jag säga att jag håller med. Mindre kondition och mer muskelbyggande. Nu kör du utan vikter men om du ska träna med vikter så ta tyngre vikter och färre reps så bygger du musklerna lite större. Sen undrar jag, har du testat proteinshakes och liknande att kompensera ditt matintag med? Det kan också hjälpa till att öka muskelstorleken. Men som sagt...mindre kondition mer styrka.

2013-01-18 @ 19:21:33
URL: http://charlottenloek.blogg.se
Postat av: Anonym

Ät mer, bara tryck i dig :)

2013-01-19 @ 16:17:13
Postat av: Lisa

Gör som jag gör med Sienna: häll ner rapsolja i allt. Mums. :P

2013-01-19 @ 18:09:52
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: renatas.blogg.se

alltså nu får jag abstinens, var är du?!

2013-01-19 @ 19:32:20
URL: http://renatas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0