- raseriutbrotts unge

Idag var det dags för Alex att börja jobba igen, hans semester har gått för snabbt!
Jag inledde första dagen som "dags-ensamstående" på nytt, med att testa att gå och veckohandla mat själv borta på Willys (60 min promenad tur och retur med överfull vagn) redan klockan 08. Det följdes upp med städ,disk och tvätt för att sedan möta upp Amanda med valp för lite fika och rastning av barn och hund.
Mindre kul med dagen har varit Benjamins raseriutbrott han precis lagt sig till med när det är mat. Han vägrar att bli matad, och han kan inte äta själv med bestick (bestick är trumpinnar tydligen) och när han äter med fingrarna äter han bara kanske tre tuggor och sen går han över till att kasta allt på golvet eller mosa ut på bordet. Tillochmed när jag testade att muta honom med glass idag för att få i honom något annat än bara mackor (mackor går alltid hem) fick han ett utbrott och skrek och skällde så han var alldeles röd i huvudet.. Jag fattar ingenting! Hoppas detta är en kort fas, och att han snart börjar plocka i sig mat igen och slutar bete sig som om jag försöker förgifta honom varje gång jag sätter fram mat framför honom..


Kommentarer
Postat av: Lisa

När Sienna tröttnar på att äta och börjar kasta mat (vad är det för fel på ungarna?!) sätter jag igång Gangnam style på mobilen, utom räckhåll. Då blir hon så distraherad att jag kan mata henne lite. Innan funkade babblarna, men det har hon genomskådat.

2013-07-29 @ 20:57:54
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0