- hjälp med namn

När jag var gravid med Benjamin och jag och Alex pratade namnförslag var "Benjamin" det första vi båda gillade och fastnade för. Jag tyckte det kändes helt rätt, samt fin betydelse "lyckans son, den äldste/förstfödde". Men efterhand som graviditeten gick, ändrade sig Alex, och tyckte ungen skulle heta Noel istället. Det tyckte inte jag, över huvud taget. När Benjamin väl var född hade vi fortfarande inte enats, men när barnmorskorna frågade på förlossningen och heffaklumpen precis tagit sitt första andetag deklarerade Alex; "han heter Benjamin". <3

Nu är jag gravid med vår andra son, och när vi precis hade varit på ultraljudet och fått veta att det är en pojke till, slogs vi båda av namnet "Fabian". Det klingar bra med Benjamin och är inte ett alltför vanligt namn. Fler förslag har vi inte, men nu börjar jag tveka till "Fabian" och igår låg jag och Alex och försökte komma på fler förslag.. Gick sisådär, han ratar alla mina förslag av de tokigaste anledningarna!

-Så nu ber jag om hjälp, ge oss namnförslag på inte allt för vanliga namn, inte kortare än 5 bokstäver, inga "mode-namn", och det ska klinga bra med "Benjamin" (för många krav?;p).


Kommentarer
Postat av: Cizzi

Fabian är ju jättefint! Tycker att Gabriel klingar fint med Benjamin :) Sixten är däremot HEELT förbjudet ;)

2013-06-13 @ 13:53:18
URL: http://ciliija.blogg.se
Postat av: toloe

Jag tycker att Sebastian är ett fint namn:)

2013-06-13 @ 14:18:42
Postat av: Lisa

Gabriel eller Jonathan (eller vad det det din brorsa hette?). :) Fat Fabian börjar sätta sig tycker jag...

2013-06-13 @ 18:30:43
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: my

Miljon och milton e oxå förbjudet:p men leon, marcusgabriel e oxå fint. Passar till benjamin och har väl fin betydelse. Ängel..;)

2013-06-13 @ 18:38:58
Postat av: Renata

Vi hade Matteo på vår lista iaf :)

2013-06-13 @ 19:29:45
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Matilda

Christoffer!!

2013-06-13 @ 19:52:41
Postat av: Kim

Fabian passar rysligt bra ihop med Benjamin tycker jag.

Annars är Caspian och Oskar fina namn tycker jag. Eller Måns Zelmerlöv. ;-)

2013-06-13 @ 20:01:38
Postat av: Amanda

Namn är ju så jäkla svårt! Jag gillar ju inte alls Viggo egentligen men eftersom Martin döpte magen till Viggo fastnade det. Och nu är ju Viggo just en Viggo. Jag gillar namn som Walter, Alvin, Vidar men det är inte direkt samma stil som Benjamin. Jag tycker att Fabian passar väldigt bra!

2013-06-13 @ 21:39:19
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Sandra

Jag och Andreas hade sjukt svårt att komma överens om namn. Det gick bara inte, vi har helt olika smak på namn. Framförallt pojknamn. Det var egentligen en ren slump att han till slut fick heta Aston efter ungefär tre veckor. Fabian passar väldigt bra med Benjamin! Även Gabriel som flera har skrivit :-)

2013-06-14 @ 00:40:59
URL: http://glagla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0