- arg thilde

Louise Hoffsten på TV4 Nyhetsmorgon just nu, de pratar om hennes diagnos MS och hennes syn på det och hennes musik osv.
Några saker hon säger får mig bara att bli förbannad..
;Hon anser sig vara ett ansikte utåt för de med samma sjukdom, att hon visar att livet fortgår och går att leva bra ändå. Livet är inte över pga MS, det går att leva bra med det.

Hade jag suttit hemma med grav MS och sett/hört detta, jäklar i min lilla låda vad arg jag hade blivit! Lätt för henne att sitta och säga sådana saker, när hennes MS inte är särskilt grav ännu!
Säg de sakerna till en person med MS som sitter gisslan i sin kropp utan förmåga att röra sig eller prata, med smärtor man knappt kan föreställa sig och pillerburkar huller om buller mot kramper, ångest, smärtor osv. Som inte kan äta, duscha, skratta. Som har en uppsjö av assistenter som gör allt det denne inte längre kan.
Säg till den personens ansikte; "livet är inte över, du kan leva livet bra ändå.."

I dont Buy it!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är så fin och klok min dotter! Man kan aldrig ta på sig en annan människas smärta eller föreställa sig hur det är att leva med kronisk smärta om man inte själv drabbats. Man ska heller inte göra sig själv till någon förebild HUR det är att ha en viss sjukdom/handikapp, för som du säger,det är så väldigt individuellt.
Kram Mamma

2013-03-16 @ 11:19:01
Postat av: Lisa

Jag förstår vad du menar! Idiotiskt uttalande.

2013-03-16 @ 17:00:26
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0