- fobiträna vettskrämd bebis

De som "känner" Benjamin vet att han aldrig gråter, även jag som är med honom 24/7 har bara hört honom gråta på riktigt 10-20 gånger under hans 9 månader i princip.
Därav har jag blivit väldigt chockad av att han från ingenstans har börjat gråta hux flux senaste dagarna. Han har liksom suttit och lekt när han plötsligt brustit ut i panikgråt och snyftat och hulkat otröstligt tills jag tagit upp och lugnat ner honom. Och jag har inte förstått varför... FÖRREN NU!!
Nu vet jag, jag har upptäckt sambandet!
- Han börjar gråta varje gång han hör/ser Zalando reklamen på tv, den om skor via nätet där de skriker. Benjamin blir lika rädd och ledsen varje gång.

Och jag är världens bästa mamma, för jag har gått i fobiträning för vissa av mina rädslor (spindlar, bananer och trasor) när jag var tonåring, och lärde mig då att det effektivaste sättet för att bota en rädsla är att utsätta sig för det gång på gång tills man inte är lika rädd längre..
Så idag har jag tvingat Benjamin att se Zalando reklamen på repeat på youtube på min iPad, OCH DET FUNKADE! Nu gråter han inte längre, nu pratar han med gubben i reklamen. Haha, hade det dock inte funkat hade jag nog kvalat in som årets sämsta mamma som skrämmer mitt barn på det viset med flit ;)

Länk till reklamen; http://m.youtube.com/#/watch?v=gQSOf2Y2SUM&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DgQSOf2Y2SUM&gl=SE


Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha way to go!!

2013-03-13 @ 20:41:56
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Amanda

Haha! Fast den reklamen är faktiskt obehagligt jobbig!!

2013-03-14 @ 14:08:04
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Lisa

Du får hänga med till den öppna förskolan någongång! Det var svinnice. Alla var helt naturliga och chillade så man kände sig inte utanför alls. Mer som att man alltid hade hängt där. Och Sienna älskade det! Det är nog ännu härligare på sommaren om de har öppet då, för de har en härlig inhägnad gräsmatta (där jag har firat midsommar, har jag sett foto på!).

2013-03-14 @ 15:44:54
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: angelica

Min son som snart blir 8 månader reagerar precis likadant när den reklamen är på tv...

2013-03-14 @ 17:36:04
Postat av: Cuison

Haha! Jag fastnade helt vid att Benjamin bara har gråtit 10-20 gånger under sina 9 månader! Vilken nöjd unge ni måste ha där hemma! :)

2013-03-15 @ 13:59:09
URL: http://www.cuison.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0