- here we go again

Vissa av er kanske minns att jag tidigare berättat om när jag i början av graviditeten med Benjamin fick en grov herpesinfektion som utlöstes av en kräm jag fick felutskriven av en läkare för eksem. Den kom på 2 dygn och kändes som om mitt ansikte skulle frätas bort, jag blev inskriven och isolerad på sjukhus i 10 dagar med dropp, mediciner och uppvisad dagligen för läkarstudenter.

Nu när jag blev gravid igen berättade min barnmorska att jag inte skulle bli förvånad om det bröt ut igen eftersom immunförsvaret försämras som gravid..
Och igår började det, utslagen är änsålänge bara några stycken på käkbenet. Men jag känner att det är påväg att bryta ut på hela vänstersidan i ansiktet, kunde knappt sova inatt för att det är så ömt.

Åkte till sjukhuset i Ystad igår för att snabbt få medicin eftersom att det går så snabbt när det bryter ut.. Blev hemskickad i receptionen eftersom de ej hade medicin där tydligen, och Apoteket var stängt så fick inte ens recept eller träffa läkare. Idag har jag fått tid på vårdcentralen här i rydsgård, och alla vet vilken tur (not!) jag brukar ha med sjukvården, så vi får se hur detta utvecklas.

Håll tummarna!


Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till Emma och Alice mamma

Håller tummarna att det går bra!

2013-03-18 @ 11:24:54
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Lisa

Håller både mina och Siennas tummar och tår! Och ge dig inte, för du måste få hjälp innan du blir inlagd! Tur att barnmorskan hade förvarnat dig lite i alla fall... Din stackare! :(

2013-03-18 @ 12:53:57
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Sofia Werlin - från 118 kg till 65 kg..

Håller tummarna att det inte blir värre!!

2013-04-03 @ 21:15:11
URL: http://Sofija.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0