- kommande kalaset

Nästa fredag fyller Benjamin 1 år, och på lördagen är det dags för kalas. Med tanke på hur stort och fint och välplanerat hans dop var, så försöker vi hålla kalaset både mindre och utan samma "perfektions press", jag har för många bollar i luften ändå redan utan att försöka mig på att överträffa dopet redan på hans 1års kalas :)

I vart fall, temat på kalaset kommer att vara djungel! Och jag är väldigt nöjd med alla dekorationer jag fått hem, enda minuset med dekorationer är väl att jag nog kan glömma att få Alex att åka och "låna" en av zebrorna på Ystads djurpark, att ha betandes i trädgården ;)
Igår kom även Benjamins kalas outfit på posten, han kommer att vara så väldans söt så ni anar inte.. Några gissningar på vad hans outfit kan va? ;) haha, nåt med djungel kanske..?

Till er som var på dopet, kan jag glädja er med att även denna gång är det Benjamins farbror, Marcel, som ska göra tårtorna. Han är lätt den bästa konditor jag stött på! (Vad tror ni, blir även tårtan djungel aktig?;p)

Maten återstår vad vi ska bjuda på, har funderat på både det ena och det andra.. Vill helst hålla det väldigt enkelt med något som går att förbereda, äta ståendes om det behövs (lite platsbrist) samt helst går att äta kallt.. Nåt litet typ. Behöver förslag?! :)


Kommentarer
Postat av: Renata

Kalaaaaas!! Åh jag längtar :)

Vi ska iaf bjuda på matmuffins (en med ost och skinka och en med räkor) och pizzabullar. De står redan färdiga i frysen och ska bara tinas. Enkelt o gott (hoppas jag)

2013-05-15 @ 15:11:12
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Lisa

Hade jag inte vetat hade jag gissat på Tarzan!

2013-05-15 @ 15:58:26
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Lisa

haha nej precis det är nog mer jag som är kräsen ;)

2013-05-15 @ 16:16:04
URL: http://lisajadeholt.blogg.se
Postat av: Anonym

Smörgåstårta

2013-05-15 @ 20:35:41
Postat av: Lotten

Paj är lätt att göra i förväg och jag tycker i alla fall att det är gott kallt :p

2013-05-15 @ 22:02:14
URL: http://charlottenloek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0