- "så ska jag aldrig bli"

Igår fick jag besök av två tjejer som jag gick högstadiet med, Daphne med sin ljuvliga 1 månads bebis och Rebecca.
Har typ inte träffat dem på 9 år, och det var väldigt trevligt att sitta och prata och fika några timmar trots min förkylning. (Ni har inte missat att jag är väldigt förkyld va?;p)
Sen på kvällen igår frågade Alex lite om fikan;
A- daphne hade alltså barn, har Rebecca också det?
T- nä, men hon ska nog odla med sin kille snart. Hon pluggar nu.
A- aha, vad pluggar hon då?
T- eh, alltså.. Det har jag glömt.
A- frågade du inte?
T- nä vi pratade liksom inte riktigt om sånt.
A- nähä, vad pratade ni om då? Bara minnen och sånt?
T- nä, vi pratade inte om det heller. Vi pratade bara graviditeter, förlossningar, mammapenning, barnkläder och sånt..
A- åh, det låter ju som en väldigt intressant dag för Rebecca utan barn då..

Det fick mig att tänka lite, och ja, jag är "sån" nu.. En sån som gärna berättar för folk om moderkakspositioner, öppningsarbete under förlossning och diverse andra saker som är totalt ointressanta och även skrämmande om man inte har barn!
Jag minns hur jag själv var före Benjamin, pratade folk om förlossningar och sina barn, då tappade jag intresset direkt.. Och lovade mig själv "när jag får barn ska jag aldrig bli sån!".. Och här är jag nu. En tråkig mamma..


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hahaha glöm inte att de va jag som tog upp dom flesta frågorna hahaha! Talar väl mer om hur jag kommer bli när jag får barn haha! Tack för igår det var mycket trevligt och ökade min skräck över förlossningar ;)
P.s jag pluggar till socionom haha

2013-05-15 @ 10:43:00
Postat av: Cissi

Haha! Blir så lätt så! Känner igen det där ;)

Sv. Visst har hon! Har fått ärva alla Emmas godbitar och fått en hel del egna ;)

2013-05-15 @ 11:25:58
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Renata

Hahaha sådär är nog alla nyblivna mammor. Jag tror vi har alldeles för mkt att bearbeta och ser därmed alla situationer där kaffe är inblandat att köra en terapisetion.

2013-05-15 @ 13:45:10
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Lisa

Håller med Renata; man behöver älta det!! Man får helt enkelt umgås mer med de som också har barn. :P

2013-05-15 @ 14:34:46
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Cuison

Den mamman har vi nog alla blivit! Så många grejer jag lovade mig själv innan jag fick barn.. Ha! Har inte hållt en enda grej! :)

2013-05-15 @ 21:33:23
URL: http://www.cuison.se
Postat av: Sandra

Haha, huvudet på spiken! Jag har kommit på mig själv att prata förlossning med sambons killkompisar utan barn. Eh, kanske inte vad de vill höra?

2013-05-15 @ 21:59:28
URL: http://glagla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0