- sambons garderob som försvann

Alex- hade inte jag ett par svarta jeans?
Thilde- dem du haft sen du var 18, som hade hål i grenen? De slängde du förra året..
Alex- gjorde jag? Jaha, där ser man.

Alex- hade inte jag ett par röda tygskor?
Thilde- de där sömmarna hade gått upp i hälen? Ingen aning..
Alex- konstigt, jag ville ha på dem idag..

Alex- hade inte jag en tröja med xxx tryck?
Thilde- vet inte vad du pratar om..

Min sambo, han har rätt mycket snygga kläder i sin garderob. Mest fina skjortor och sånt eftersom han har det i jobbet. Sen har han också någon skum grej för sig att inte veta när saker är dags att kassera, för att göra plats för allt nytt han köper. Och många gånger inser han inte heller när kläder han haft sen han var tonåring, är ur modet, trasiga, fula eller bara "fel" på honom.
Därför har jag i smyg de senaste 3 åren, ungefär en gång i månaden, gjort honom en tjänst, som jag väljer att kalla det.. Jag rensar helt enkelt ur hans garderob på det "fulaste plagget of the month", och sedan lägger jag det i en svart stor sopsäck.. Den finns i vårt förråd, och nu är den proppfull med fula plagg, och inte vågar jag slänga det heller. Kanske blir värt massa pengar om några år? ;)


Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha, åh jag nickar instämmande! Jag gör exakt samma sak här, fast jag är inte så snäll och sparar på det som dig. Än sålänge har han inte saknat något plagg!;-)

2013-05-17 @ 11:58:43
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Cuison

Alltså, det här är så himla grabbigt! Min kille är exakt likadan och jag rensar också ur hans garderob.. skillnaden är väl att jag är snäppet fräckare för jag slänger plagget. Jag vill inte ens ha trasiga, gamla grabbkläder i förrådet. :P

2013-05-20 @ 08:03:59
URL: http://www.cuison.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0