- trevliga grannar?

När vi flyttade in i detta radhuset i denna minimala lilla by i höstas, då hade jag en liten bild i mitt huvud om hur vi skulle ha härliga kafferep med grannar. Att man hälsar över rabatter och lånar ägg till höger och vänster. Och solen alltid skiner..
Istället är verkligheten en annan, ordet "grannsämja" har inte riktigt nått ut här.
Grannen på ena sidan om oss har hittills inte varit hemma en enda gång, grannen på andra sidan flyttade för 3 veckor sen.. Och grannen mittemot, de som även driver en blomsterbutik, de hatar mig av någon anledning!
Häromdagen när jag gick förbi, var gubben ute i garaget, och jag ropade högt och tydligt "hejsan hejsan!".. Fick jag något svar? Ja, om man räknar det som svar att gubben tittar rakt på mig med en butter min medan han drog ner garageporten om sig!

Grannsämja på landet, pyttsan!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha för jäkeln! Vi får åka dit på Halloween och TP deras trädgård eller nåt!

Nu har jag ju löst ramlösa-problemet till dig: handla kiwi! :P Fanta suger.

2013-05-22 @ 18:50:33
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Josefin

hahahaha, paxa ett grannhus så flyttar vi dit ;)

2013-05-22 @ 20:40:53
URL: http://josefinslchf.blogg.se
Postat av: Amanda

Haha, så hade vi det i vår gamla lägenhet också. Killen som satt i styrelsen hade alltid något att klaga på till M fastän att vi aldrig gjorde något väsen av oss. Nu i nya huset är alla grannar (utom en) suuupertrevliga. Sådär som du beskriver att man står och snackar på gatan. Härligt!:-)

2013-05-22 @ 21:28:50
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0