- handfull

Jag är trött, oerhört trött. Jag är lycklig, oerhört lycklig. Jag har två fina friska pojkar, och de skänker mig mer glädje i livet än man kan drömma om, och med det sagt för att förhindra att någon tolkar det som kommer fel;
Fabian är en handfull just nu. Förmiddagarna är han hur lugn och fin som helst, och lurar mig att tro att hans skrikfas senaste tre veckorna äntligen är över.. Sen blir klockan 13, och vi ska hämta Benjamin på dagis. Då börjar skrikandet byggas upp, sakta men säkert. Sen blir klockan 15, då börjar knorrskrikandet, och Gud nåde en om man lägger ifrån sig honom en enda sekund. Han ska konstant bäras och vaggas eller matas. Tack och lov är Benjamin oerhört lugn och förstående och försöker roa sig själv så gott han kan när lillebror skriker. Sen blir klockan 17, och kriget börjar. Fabian kan skrika utan uppehåll i princip i 4 timmar under kvällarna. Inget hjälper, inte tutte, inte vaggning, inte sång. Inget! Och jag är trött, så trött. Men det går över. Allt går över. Önskar bara att jag visste hur jag ska göra för att det ska gå fortare. Att jag visste varför han är så ledsen? 

Tills den dagen så är det bara att bita ihop, städa, tvätta, diska, gå på lekplatser, mysa med Benjamin, läsa sagor, och hålla igång så man inte känner maktlösheten och utmattnaden. Och fortsätta testa olika knep för att lyckas trösta och tysta skriken lite. 

Men oavsett, så har jag de mest underbara sönerna jag någonsin hade kunnat önska! <3

Lite bilder från senaste dagarna;



Kommentarer
Postat av: Kajsa

Har du testat bärsjal? Det hjälpte mig jättemycket när min son var ledsen, plus att man kan använda båda händerna :) ergobabys bärsele är oxå kanon! Lycka till och tack för en fin blogg :)

Svar: Har en ergonomisk babybjörn, och den brukar hålla honom någorlunda lugn när vi är ute, men inte hemma. Funderar på o testa bärsjal, men samtidigt blir det osmidigt vid lek med storebror :/ svår nöt detta haha. Tack så mycket! :)
Thiilde

2013-11-11 @ 19:21:22
Postat av: Emma

Har han ont i magen kanske, testat minifom? Låter precis som Elliott när han var plutt.

Rekommenderar också ergobaby. Då sitter barnet som en groda nästan, skönare för de. Blir ergonomisk för de också..

Svar: Jag tror han har magont, har testat pysventil, men de hjälpte inte. Men samtidigt pruttar och bajsar han varje dag, och magen känns inte så jättespänd. Önskar de kunde prata :(

Ska kolla upp ergobaby! Tack :)
Thiilde

2013-11-11 @ 19:26:11
Postat av: Emma

Så var Elliott med. Testa minifom (finns receptfritt men svindyrt) och funkar det efter en vecka så be BVC att få det på recept så blir det billigare. Magdroppar kan också funka.. Minifom gjorde underverk för Elliott. Vi gav 20 droppar FÖRE varje måltid ca 5 ggr om dagen.. Vissa ger mer o andra mindre.. Kram! Inget kul när de skriker så och man känner så hjälplös :(

Svar: Superduper tack för tipsen!! Ska garanterat kolla upp o testa, hoppas de funkar lika bra här :) kram
Thiilde

2013-11-11 @ 19:45:45
Postat av: Kajsa

Det går kalas att hitta på saker även med bärsjal, du kan knyta upp honom på ryggen :) kolla "bärsjalar"
På Facebook och be om tips o råd där, vissa säljer billiga sjalar oxå om du bara vill testa utan att slänga massa pengar på dem. Och ergon är verkligen super, både för dig och bebis, de ser till att belastningen hamnar rätt för er båda! Själv föredrar jag sjal dock :D

2013-11-11 @ 20:10:15
Postat av: Sandra

Lilla Fabian :( Styrkekram till dig! <3

2013-11-11 @ 23:22:54
URL: http://glagla.blogg.se
Postat av: Lisa

Du får klaga precis hur mycket du vill. Vi vet vilken underbar mamma du är och att du skulle göra allt för dina fina killar. :) Har man det jobbigt måste man få gnälla, och just nu har du det tufft. Och ändå är du en jättebra mamma.

2013-11-12 @ 18:45:38
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Amanda

Kramar i massor, och krya på dig! Fy fasiken att allting kommer samtidigt!:-( kram!

2013-11-13 @ 20:50:26
URL: http://aochmflyttarin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0