- mamas little helper

Benjamin upphör aldrig att imponera och förvåna mig. Först städade vi hela lägenheten ihop och han klarade helt själv att plocka undan alla sina leksaker på lekrummet, sen dammsög vi; jag med den riktiga dammsugaren och Benjamin precis bakom med sin leksaksdammsugare.. När vi var klara med det sa jag ut i luften "-jaha, vad ska vi städa nu då?" , Benjamin började ropa "daada!" Väldigt bestämt medan han drog med mig till badrummet.. Jag trodde han som vanligt skulle tvinga mig att borsta hans tänder, men han pekade bara på sin pall, jag lyfte upp den, och fick vackert följa med Benjamin till köket där han pekade exalterat på diskbänken!

Min hjälpsamma unge tyckte alltså att det var dags att diska, förstod min fråga om "vad ska vi städa nu?", och tog alltså tag i det! Älskade tok

Ja, han diskade/borstade även sitt hår.



Kommentarer
Postat av: Cissi

Goskillen! Så stor och förståndig!

2013-11-07 @ 12:04:05
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Lisa

Naw! Stora duktiga killen! :) Sjukt vad mycket de kan och fattar i denna åldern. Svinball!

2013-11-07 @ 19:04:05
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Sandra

Men så duktig! Han har verkligen blivit stor :) Hoppas nu städintresset håller i sig ;)

2013-11-07 @ 20:36:14
URL: http://glagla.blogg.se/
Postat av: Blöjbudet

Blöjor,barnmat,välling mm med hemleverans direkt hem till dörren över hela Sverige.

NU ÄVEN MED BYXBLÖJOR

www.blojbudet.se

2013-11-08 @ 22:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0