- tvångstankar

Man får alltid höra att man måste vara pedagogisk med små barn, prata mycket med dem och förklara saker så att de lär sig.. Men jag har insett att jag tagit detta för långt. Jag vill så gärna att Benjamin ska förstå och veta allt, att jag fått nåt jäkla ticks med synonymer.
Ett exempel som utspelar sig varje jäkla morgon;
- vart ska vi nu Benjamin? Dagis! Jaaa vi ska till dagis nu! Vad kul! Så roligt! Åh vad skoj! Jätte kul, roligt, skoj! 
Jag inser nu att jag låter som en psykpatient och knappast gör Benjamin en tjänst med alla synonymer. Han kommer ju tro det är normalt att tala så, stackaren!
Nästa tvångstanke, eller snarare ovana, är att jag säger att allt är fint! Barn i Benjamins ålder pekar på allt man går förbi och vill att man berättar för dem vad det är. 
Exempel.
- tittaaa!
- ja titta där! En soptunna! Så fin! Vilken fiiiin soptunna! 
Folk runt omkring måste tro jag är galen.. Men jag är inte galen, jag är pedagogisk! ;) typ 

Min stackars unge.. ;) <3




Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha! Jag tror du bara är en entusiastisk förälder! :-) Jag kör på samma melodi som dig, medan Andreas alltid utropar typ tio gånger i följd "Åh, vad SPÄNNANDE! Titta en steeen, så SPÄNNANDE!!". Då känner jag mig lite mindre galen ;-)

2013-11-27 @ 01:57:26
URL: http://glagla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0