- fk's humor

Jag är en av de som fortfarande år 2013 inte har skaffat e-legitimation (inte heller förnyat mitt id-kort som gick ut i december!). Så när jag ska ansöka om föräldrapenning och så, måste jag fortfarande skicka in det på papper och sköta allt annat via försäkringskassans kundtjänst på telefon.. Deras kö är rolig. Väldigt rolig. På min bekostnad. Visserligen är det en automatisk förinspelad gubbe, men lik förbannat är han en "practical joker"..

"-din beräknade kö-tid är 1 minut, vill du bli uppringd? Tryck 1, annars tryck 2"
*trycker 2* kö på 1 minut kan jag nog vänta i telefonen..
"-du har plats 275 i kön!"

Och nu har jag suttit i telefonkö 30 minuter hittills, och har plats 63.. Någonstans sitter en förinspelad automatopratande gubbe och fnissar..

Jag skickar ett knytnävsslag till försäkringskassan! 
Edit; när jag väl kom fram kunde de inte ens hjälpa mig..



Kommentarer
Postat av: Lisa

Men du... tar det inte typ 30 sekunder att skaffa e-leg? Kan ju vara värt det. :P

Svar: Jooo, men då måste man ha bankdosa, och den tappade jag bort i mars! Hahah
Thiilde

2013-11-01 @ 09:27:21
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Sofie

Därför jag undviker att ringa försäkringskassan :p

2013-11-02 @ 08:15:40
URL: http://frokenandersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0