- första veckan

Nu har det gått en vecka sedan vår familj växte med en hel bebis och blev till fyra. Vi har hunnit massor besök och en begravning.. På det stora hela går det bra, även fast jag vissa stunder måste erkänna att jag velat kasta in handduken och fly fältet!
Första två dagarna hemma med lillebror Fabian ville Benjamin inte ha med mig att göra och när han och Alex var på lekplatsen, sträckte han upp armarna efter alla andra mammor.. Mitt hjärta brast när Alex berättade det. 
Men nu börjar Benjamin vänja sig mer och mer och vill äntligen pussas och leka med mig igen, vid amningstillfällena får man dock muta honom med Marie kex för att han inte ska känna sig utanför. 
Och det där med att man är lugnare med andra barnet när det gäller oro, det är hittepå! När Fabian satte lite mjölk i halsen häromkvällen och inte andades fören jag la honom på sidan/mage och klappa honom i ryggen, då bröt jag ihop fullständigt! Eller inatt när han lät lite lite lite täppt i näsan och jag hela natten låg vaken och lyssnade så att knorrandet fortsatte.. 
Amningshjärna har dock inte jag drabbats av ännu, Alex står för den biten. Han går för att handla bröd och kommer hem med en mjölk och så vidare. 

Men, det har bara gått en vecka, och allt kan bara bli bättre. Lite rutiner på detta så ska nog allt gå vägen :) 

Benjamin fick en kvalitetstur till folkets park igår, och Fabian, han sover mest. 



Kommentarer
Postat av: Renata

Åh lille Fabian ser ju ut som en liten docka!! Sötnosen:) längtar till den 28e puss

Svar: Haha, utom när han kämpar upp ögonen, Googla "klingon star trek" så får du se hur Fabian ser ut då, inte som en docka då inte! ;) haha, vi längtar med!! <3
Thiilde

2013-10-11 @ 15:00:49
Postat av: Sandra

Åh, såklart det är lite tufft för Benjamin att få ett syskon och inte längre få ensam uppmärksamhet, och såklart det blir tufft för dig med två barn och alla hormoner. Det kommer att bli så bra när ni alla har vuxit in i den nya familjen tillsammans. Lille Fabian är ju bara för söt och lik sin bror!

Stor kram!

Svar: Visst är det så, det får ta sin lilla tid för oss alla att hitta in i våra nya roller :) tack så mycket! Kram :)
Thiilde

2013-10-11 @ 22:23:41
URL: http://glagla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0