- "mata inte bebisen!"

När Benjamin föddes var min bror på mig rätt mycket (halvt på skoj och halvt på allvar) om att "göda" Benjamin. Jag fick sms flera gånger om dagen att jag skulle amma Benjamin så han blir stor och stark! Sagt och gjort, Benjamin gick från en tanig nyfödd till sumobrottare på bara 2-3 månader.
Och så har min bror fortsatt nu när Fabian föddes "amma mycket så han blir stor och stark!" Och Alex som så fort Fabian gnyr lite av en fis på tvären utbrister "han är hungrig!" Alltså blev jag inte jätte förvånad på fabians 3-veckors kontroll på Bvc häromdagen, där det visade sig att han hade gått upp över 500 gram på bara 6 dagar (typ tre gånger mer än "normalt" på den tiden) och Bvc tanten förklarade att jag nog borde börja försöka ge napp istället för mat, varannan gång.. Fabians mage är alltså övergödd, och därav hans magknip då och då.. Så nu har jag alltså börjat amma mer sällan, Fabian finner sig rätt bra med det, men mina bröst verkar inte hängt med i svängarna, för jag bokstavligen sprutar mjölk genom både amningsinlägg, bh och tröjor.. - hej mjölk-kossa! 

Fabian passar rätt bra som prydnad också ;) 



Kommentarer
Postat av: Rebecca

Haha känner så igen mig m tuttarna! Mindre kul :/ Mammamuu är mitt nya smeknamn här hemma, väldigt porrigt! Haha

Svar: Haha mammamu hette jag förra barnet, denna gång är jag mer som en hel arla fabrik! ;)
Thiilde

2013-10-26 @ 16:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0