- thildes gryta

Igår lagade jag för första gången en gryta, och jag var så stolt att jag la upp bild både på Facebook och instagram(jaa, jag var pinsamt nöjd med min gryta..!) och då fick jag en förfrågan om att lägga upp recept på grytan, så here you go, laga grytan på egen risk dock för receptet är helt påhittat av mig, som levde på endast falukorv tills jag var 16..(true story)

Thildes höstiga gryta; (cirka 4-5 port)
- bryn ca 1kg fina nötköttsbitar
- häll i 5dl grädde
- tillsätt 2,5 dl kantarell/whiskey crème fresh
- i med en skvätt kalvfond och lite brunt redningspulver (så det inte blir för rinnigt)
- häll i så mycket kantareller som din plånbok tillåter och även lite miniminiminimorötter 
- krydda med salt, peppar och viltkrydda
- låt puttra i det antal timmar du har tålamod till

Servera med pressad potatis och rödvinbärsgelé, brusselkål är också gott! Men det glömde jag :(



Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh tack! det ska vi testa i veckan, ser ju helt fantastiskt ut!

2013-10-28 @ 11:40:11
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Michan

Det lät jätte gott, bra påhittat.

2013-11-04 @ 18:01:16
URL: http://michaela-michan.blogspot.se
Postat av: Michan

förlåt om jag är dum i huvudet men jag hittar ingen som heter kantarell och wiskey. kan det ha varit kantarell och cognac??

Svar: Haha förlåt!! Jag som är lite dum i huvudet, självklart menar jag cognac! :)) sorry :)
Thiilde

2013-11-04 @ 19:02:04
URL: http://michaela-michan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0