- kannibaldag på dagis

Mitt mammahjärta! Idag var den stora dagen här då Benjamin för första gången skulle lämnas på dagis helt själv. Vi inledde morgonen med mys i soffan och bajs och kiss i pottan (han har gått på pottan minst 1 gång per dag hela veckan!). Sen gick jag och lämnade honom på dagis, och han tog ingen notis om att jag gick utan sprang rakt in och lekte.
Vid 14 gick jag dit för att hämta honom, åh som han sken upp när han så mig i dörren! Sprang fram till mig och skrattade medan han visade upp en legobit :)
Sen frågade jag fröknarna hur dagen varit;
Fröken; jo dagen har varit jättebra, han åt två portioner lunch och somnade utan problem på vilan. Han har varit jätteglad och lekt hela dagen.. Men tyvärr har han blivit biten..
Jag; jaså? Biten av vadå? (Vadå "vadå"? Haha en varg?)
Fröken; ett annat barn bet honom över kinden när vi lekte ute och lekte. Vi såg det hända, men han inte förhindra. Vi har skrivit en händelserapport om det.

Well, sånt händer. Synd bara att det var tvunget att hända första dagen! <3 mammas lilla älskling med någon annans tand-avtryck i ansiktet.
Mot lekplatsen för bus!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hahaha din lilla avelsgris! Snart får du i alla fall öla igen. Tur att du får söta barn, det måste ju vara en tröst. Men stackars lilla Benjamin! Ska jag skicka dit Sienna så att hon kan spotta på dem?

2013-09-05 @ 18:37:22
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Jennie Bergius

Åh stackarn! Så skönt att han trivdes i allafall :) Förstår att det måste kännas stort med dagis, både för liten och stor :)

<3 Jennie

2013-09-05 @ 19:42:04
URL: http://bergiusjennie.blogspot.se/
Postat av: Mamma

Mormors hjärta!
Hoppas de tar tag i bit-ungens föräldrar. Det är INTE ok!!

2013-09-05 @ 20:21:43
Postat av: Lisa

nej fy för bit märket!

Söta lilla killen <3

2013-09-06 @ 12:53:51
URL: http://justmypassions.blogg.se
Postat av: Amanda

Stacks Benjamin, skönt att han tycker det är kul på föris! Snygg header du skaffat förresten!
Kram!

2013-09-08 @ 13:53:25
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0