- lita aldrig på någon!

Jag har (hade) en vän jag känt i 6 år, för 3 år sen ville hon skaffa mobil med abonnemang, något hon inte kunde ha i sitt eget namn.. Så hon frågade mig om inte jag kunde stå på det åt henne. De flesta skulle svarat tvärnej! Men jag, de naivas drottning, tänkte "klart jag ställer upp!" Och hon lovade mig att alltid betala räkningarna i tid. Och det gjorde hon också.. Efter 2 år, alltså förra året, skaffade hon ett eget abonnemang och frågade om inte hennes mamma kunde få använda det som är i mitt namn.. Där började jag tveka, aldrig träffat hennes mamma.. Men hon lovade mig att det inte skulle va några problem, och skulle mot förmodan hennes mamma inte betala nån månad så skulle hon ta ansvar och göra det, "inga problem!".. 
Förra veckan damp det ner ett brev från inkasso i min brevlåda, det stod att abonnemanget ej blivit betalt sedan i somras och att jag hade 4 dagar på mig att betala in hela beloppet innan det skulle gå vidare till kronofogden!
Jag ringde direkt till min "vän" och berättade att hennes mamma tydligen slutat att betala, och bad henne lösa det.. Men nej, tydligen hade inte hennes mamma de pengarna före lönen, och min vän är utfattig arbetslös osv. Så hon sa att jag ska betala det sålänge.. Visst, jag lägger ut det, tänkte jag, vill ju inte riskera kronofogden.. Sen började dock min "vän" anse att de inte ska behöva betala tillbaka.. Jag har ju mer pengar än dem tydligen.. Och varken hon eller hennes mamma svarar när jag hör av mig.. Och jag kokar. Kokar så att jag gråter av ilska! Varför gör man så?! Hur kan man resonera så?! Varför ställer jag alltid upp för folk som sen ställer till skit för mig?! Och ja, nu får jag en slutfaktura också, så där rök mina pengar att köpa de sista till bebisen för! Tack! 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Men fyfan för folk eller!

2013-10-01 @ 07:27:27
Postat av: Annie

Fasen vad dålig stil! Men inte ditt fel Thilde, jag är minst lika naiv/godtrogen och fasen hellre det 9 av 10 ggr! Utom denna kanske... Hoppas dom skäms resten av livet och betalar igen dig illa kvickt!!

Svar: Håller med, man får inte tappa hoppet om folk bara för att vissa visar sig vara idioter. Men trist är de :(
Thiilde

2013-10-01 @ 16:54:33
URL: http://avfart60.wordpress.com
Postat av: Cuison

Men va! Vilken jävla stil! Finns inget värre än människor som inte vet hur man gör rätt för sig. Usch, satt nästan och kokade när jag läste det här!

2013-10-02 @ 09:48:42
URL: http://www.cuison.se
Postat av: Tanja

Jag hoppas att du sagt upp abonnemanget! Ring och berätta för dem hur det ligger till och om de kan hjälpa att kanske förkorta bindningstiden!

Svar: Jag har sagt upp det, får alltså även betala slutfakturan på ytterligare 3 månader. De brydde sig inte om att de va nån annan som använt de, o de förstår jag från operatörens sida, är ju mitt eget "fel" tyvärr. Tradigt men men :/
Thiilde

2013-10-05 @ 22:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0