- en Cornelia

Vi har känt varandra i 18 år, varit bästa vänner i 13 år. 
Från början var vi skitungar till barn ihop , sen blev vi odrägliga tonåringar ihop. Delade våran första riktiga fylla på min mammas födelsedag och spydde ner alla gäster. Konfirmerade oss och drev prästen till vansinne och begick synder ihop ;p (sch, min mormor läser detta) . Åkte fast av polisen tillsammans, jag fick skulden även om det från början var ditt initiativ ;) (sorry om Harriet läser haha) Ringde heta linjen ihop och fnissade hela nätterna. Tjuvåkte tåg och skolkade för att kunna vara med i varandras skolor istället. Listan kan göras oändlig med allt vi gjorde tillsammans som yngre, minnen jag alltid kommer ha <3
Alla fel jag någonsin gjort, alla dumma val, alla rundor på bup, familjehem och ungdomshem, DU har alltid varit där ändå, utan att säga ett enda sårande dömmande ord. Aldrig blivit förvånad över mig, bara accepterat och respekterat mig. Skrattat med mig i alla stunder. Fått mig att skratta så jag bokstavligen kissar på mig. 
Nu är vi vuxna, Du är gudmor till mitt första barn, en gudmor som alltid kommer och hjälper till med dop och kalas utan att man ens behöver fråga, du bara kommer. Erbjuder dig att ta barnen så jag kan plugga, är jag sjuk går du och hämtar dem på dagis med ett leende, du väljer bort att fira detta nyåret på fest och frågar istället om jag och barnen vill fira med dig och din kille. 

En sån vän är du Cornelia, en sån som helt enkelt alltid är där. Jag skulle ta en kula i huvudet för mina barn, men för dig skulle jag fan kunna ta en i benet! Det är kärlek det med ;) 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Så fint skrivet!!
Hoppas ni får ett jättetrevligt nyår! :)

2014-12-30 @ 19:10:20
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Lisa

Så fint skrivet!!
Hoppas ni får ett jättetrevligt nyår! :)

2014-12-30 @ 19:10:22
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Lisa

Tjat.

2014-12-30 @ 19:10:45
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0