- taggiga dagar

Några gånger i månaden kommer det dagar som denna, dagar jag tvivlar på mig själv och min kapacitet som tvåbarnsmamma. Jag tvivlar på min ork och jag tvivlar på att jag duger. Dessa dagar har gemensamt att de inträffar när jag har fått sova för lite för många dagar på rad. Det blir fel från det att jag öppnat ögonen på morgonen. Bajskalas. Skrikkalas. Kräkkalas. Buskalas och arga rastlösa barn..Allt efter som att dagen går blir jag mer och mer trött och grinig, efter lunch är det som värst! Benjamin är då pigg efter sin vila och vill bli aktiverad, Fabian har en fis på tvären och vill bli buren medan han skriker utan paus och mina ögon gör ont precis som magen varje dag numera. Och dagar som denna, vill jag ingenting. Dagar som denna vill jag sjukanmäla mig från att vara mamma. Och när den tanken slår mig, då vill jag gråta av mitt dåliga samvete! Här sitter jag, mamma till världens underbaraste två pojkar, och gnäller på att jag är trött?! Ta dig i kragen Thilde och lek lek lek till du stupar mellan hushållsarbetet och amningarna, och glöm inte le samtidigt! 

Men, vissa dagar måste man få må såhär, man måste få tycka lite synd om sig själv, och man måste få känna, för sen blir det bra igen, och dagen efter är orken och glädjen tillbaka igen. Men just nu, just nu är jag väldigt väldigt trött.



Kommentarer
Postat av: Kim

Thilde. En trött mamma är inte en dålig mamma. Hon är bara en trött mamma.

Kramar till dig!

2014-01-30 @ 18:31:43
Postat av: Lisa

Usch, jag tycker så synd om dig! Du är en jättebra mamma, bara en trött sådan. Ingen tvivlar på hur mycket du älskar dina barn, allra minst de. Men även mammor är människor. Man får tappa orken ibland.

Alltså, tofsbilden på Fabian. Han är så söt att jag får ont i magen.

2014-01-30 @ 20:37:45
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: hos familjen vanlig

Såna dagar har jag inte alls!!! (läs ironi)
kram på dej

2014-02-01 @ 17:31:56
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0