- update!

Här har ekat tomt ett litet tag nu igen, först var det flyttkaos med feber/förkylning (ska bo lite i Lund nu före jag får tillträde till nya lägenheten i Malmö), och den febern visade sig efter 4 dagar har blivit lunginflammation. Bra tajming, not so much (Lisa, jag märker mer och mer att jag använder det uttrycket, visst är det ditt?) när jag hade legat strandad 1 vecka i lunginflammation tog jag tag i mitt liv igen, fick lite barnfritt i helgen och tog tillfället i akt att dra ut på möllan och dricka öl, två dagar i rad! Inte illa för en sliten tvåbarnsmoder.. ;)
Idag har ölen gått ur kroppen, mina barn är hemma, och jag har nästan fullföljt hela den första dagen av mina studier! Det är ju en 100% utbildning, som är upplagd studiemässigt egentligen som ett heltidsjobb, 8 timmar om dagen, spelar liksom ingen roll hur din situation ser ut.. Så är man ensamstående med två små barn, så krävs lite mer planering av tiden och kursen. Underbara Erika har hjälpt mig planera, så idag inledde jag med att muta Benjamin med barnprogram på fabians morgonvila= 40 minuters ostörd plugg, det följdes av lekplats med två samarbetsvilliga glada barn som lät mamma plugga 30 minuter även där, sen laga lunch, natta barnen och plugga ytterligare 60 minuter medan de sov, sen buss in till biblioteket för att låna skönlitterärt drama från antiken, tillbaka och laga middag, bada och natta barn, och NU sover båda för natten och jag förbereder lite gott i soffan och ytterligare 3 timmars plugg. Känner mig pretty awesome!
På fredag är första provet och stora inlämningsuppgiften, lets do this💪💃🙈



Kommentarer
Postat av: Lisa

Not so much är helt klart inspirerat av mig!

Bra jobbat med skolan. Du kommer klara det!!

Svar: Haha soooorry! ;)
Thiilde

2014-07-21 @ 21:28:59
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Cissi

Snyggt jobbat! Är inte helt lätt att plugga med barn, samtidigt som man (måste vara) är mer disciplinerad... Tänk om man pluggat så tidigare...

2014-07-22 @ 13:03:44
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0