- fail on me, igen

Japp, jag har gjort det igen.. Försökt vara en sån där bra mamma som lär mina barn om världen.. Fail igen!

Sitter och äter lunch, potatis, falukorv, ärtor och mjölk. So far so good.. Precis innan vi satte oss visade dem kor som blev mjölkade på Barnkanalen.. 
Benjamin- titta! Haha kossan har snopp! 
Ser den vita mjölken..
Benjamin- va är det? Snoppen kiss?
Jag- dem mjölkar korna. Det är kons tutte, kossan ger oss mjölken. Mjölken du dricker kommer från kon.
Benjamin tittar på kossan, på mig, på kossans tuttar, på mina tuttar.. Går sen tyst till matbordet. 
Jag- ser du, där har du kossans mjölk i ditt glas!
Benjamin- jag tycker om mjölk.
So far so good, fortfarande.. Och det är HÄR jag måste börja lyssna på min inte röst som säger "så, bra Thilde, lägg nu ner medan du är på topp.." Men nej..
Jag- och där är potatisen, och ärtorna, de växer i marken. Sen plockar man det, som blommor, och äter. Och där, falukorven, det är gris! (Alldeles för exalterad) förstår du? Korven är grisen, nöff nöff. Vi äter grisen! Vi äter kossorna med, och kycklingarna, hönsens bebisar. Och laxen är fisken, som Nemo! 
Sen kom mååååånga frågor.. Senare på kvällen åt vi middag med Cornelia, gris.. Jag hoppades han skulle glömt detta till idag, men nä, han frågade vid frukosten var ägget kom från, om det växte i marken? Jag valde äntligen rätt, och låtsades jag inte hörde frågan och var tyst.. ;) 

Nu är barnen hos Alex, och jag ska tillbringa min barnfria helg till att googla fram en manual på hur man pratar med två åringar utan att ge dem men för livet.. 



Kommentarer
Postat av: Cissi

Haha! Höll på att få krupp när Simon förklarade för Emma vid matbordet att julskinkan vi åt var grisens rumpa... Men hon ryckte bara på axlarna och sa att hon hoppades att grisen torkat sig ordentligt i rumpan om han bajsat... 😂

2015-01-06 @ 02:11:40
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0