- En sjukt viktig sak

Vad gör man egentligen om dagarna som mammaledig? Mellan alla matningar, blöjbyten och lekstunder.
Alex påstår att det är sjukt chill att vara mammaledig. 
Låt mig klargöra, jag är bäst! 
Inte nog med att jag hinner stimulera Benjamin hela dagarna, mata, byta blöja och leka. Jag hinner även städa, diska, tvätta, powerwalka. Och DESSUTOM hinner jag med massa livsviktiga experiment!
 
Senaste experimenetet gällde något oerhört viktigt: Toalettpapper!
Jag körde en test mellan 2 stycken lika långa toarullar, en billig variant med extra tunt papper och en av variant känt märke som är väldigt mjukt och skönt. 
Dessa två rullar var alltså lika långa (papperslängdsmässigt). Rent tekniskt borde de alltså räcka lika länge. 
Men mitt sjukt viktiga och intressanta experiment visade en förvånande slutsats; Det mjuka pappret tog slut dubbelt så snabbt som det tunna sandpappersliknande pappret!
Varför? Antagligen för att pappret är så mjukt och skönt att man väljer att torka sig med bit efter bit bara för att få känna känslan av silke mot sin rumpa! 
 
Nu ska jag återgå till mitt nästa sjukt intressanta och viktiga experiment. "Mammaledig, chill", -yeah right!

Kommentarer
Postat av: Bloggmamman

Min man tror också att det är semester att vara mammaledig och nu när lilla tösen åker runt här hemma som världens orkan så har man fått häcken full!

Svar: hahaha, man börjar undra vilken verklighet ens karlar lever i egentligen ! ;)
Thiilde

2012-11-14 @ 14:09:55
URL: http://www.bloggmamman.nu
Postat av: Yohannas.se

Hahaha... sköning!! :) :) Låt din man prova att vara hemma så kommer han se hur chilligt det är ;) Å då ska han sköta ALLT i hemmet + barnet + se vettig ut när du kommer hem + förbereda mat, osv osv osv... ;)

Svar: precis vad jag har sagt åt honom! haha, får se om de blir så ;P
Thiilde

2012-11-14 @ 14:26:48
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Amanda

Haha! Roligt experiment!;-)
Och tack för att du önskar mig smärta, kan du inte hålla tummarna för att den kommer tillbaka snart?;-)

Svar: Ellerhur ;) Viktiga grejer liksom.Klart jag håller tummarna för dig! :)
Thiilde

2012-11-14 @ 19:33:30
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Anonym

haha!! Visst är det underbart att man faktiskt kan lägga lite tid på viktigtheter nu när man går hemma och chillar som det så fint heter :)

2012-11-18 @ 13:21:07
URL: http://www.denperfektamamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0