- hej Benjamin

Nu är Benjamin 6,5 månader, full av personlighet och redan lika envis som sin mor. Tänkte berätta lite om vem Benjamin är nu, och hans vanor och rutiner. (Mest för att själv kunna gå tillbaka senare och jämföra)

Sömn;
Han somnar vid 21 på kvällen. tidigare har han sovit på sitt eget rum, men de senaste 2 veckorna har jag och Alex lidit av lite bebisluktsaknad och valt att ha honom sovandes i mitten mellan oss. Hur går nattningen till då?
Jo, vi sätter honom i mitten. Han pratar och skrattar ut sin sista energi i ca 2 minuter, sen lägger han sig ner, drar mig i ögat och håret. Får sin napp, och somnar direkt.
Sover hela natten, tills klockan 09. Då väcker han mig på samma sätt som han somnade, genom att dra mig lite i ögat eller bita mig i näsan.
Dagtid sover han 3-4 gånger a 40 minuter.

Mat;
Per dygn får han 2 flaskor välling, 1 flaska ersättning, en portion mat, en skål gröt och ca en halv macka. Det han blir lyckligast av är en macka. Mat med klumpar äter han bäst om jag lurar honom genom att lägga det på en macka.

Kroppsligt;
Stark som få, kan veva med armen i en hastighet och styrka som hör hemma i OS!
Han försöker ibland att krypa, men har lärt sig att han är grym på att rulla i sidled när han vill någonstans vilket lett till att han för tillfället hellre gör det. (Bekvämlighet är ju a och o liksom;p)
Han har också lärt sig att dricka själv ur pipmugg, och äta majskrokar utan att gegga, (thankyou lord, mama dont like "gegga"!)

Humör;
Fortfarande alltid glad, fusk-gnäller bara ibland när han vill ha extra uppmärksamhet. Däremot skäller han på en om man äter en macka och han inte får smaka (läs: får hela ens macka) Tiggeri behärskar han redan.
Gladast är han om man kittlar honom, låtsas nyser eller om han lyckas få fatt i en katt att bita i.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag gillar hans sätt att somna och vakna på bäst!

2012-12-13 @ 15:56:58
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Renata

Aw sötnosen!! Gud iris äter mer än vad han gör hur är det möjligt?! Hon har numera börjat sluka en hel flaska välling whoaaa och äter ju på natten fortfarande.

Krama benji från iris eller ja, dra honom i näsan!

2012-12-13 @ 15:58:43
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Lovisa

Sötnos:) SV: ah, nej det är bara vagnhängen ( stora varianter )med funktioner så som skallra,ljud,prassel m.m. bla. älg,uggla,fjäril,giraff,flodhäst och någon till....

2012-12-13 @ 20:24:37
URL: http://vintagemamman.blogspot.com
Postat av: Amanda

Vilken underbar nattrutin! Så vill jag också ha sen!:-)

2012-12-16 @ 15:56:53
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Hanna Karlsson

Vad söt!

2012-12-16 @ 21:38:55
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0