- Midsommar bröllop

I Fredags gifte sig min storebror Sebastian och Johanna ÄNTLIGEN efter nästan 9 år tillsammans <3
Det var ett otroligt fint bröllop i Åhus kyrka och prästen hade ett jättefint avslut till dem där hon liknade deras äktenskap med Ronja och Birk i Ronja rövardotter, där Ronja och Birk går i skogen med ett snöre som håller dem ihopa så de ej ska gå vilse och tappa bort varandra. 
Jag fällde några tårar i kyrkan, var så himla glad för deras skull och det var en rörande syn att se dem där framme vid prästen när de gav varandra sina löften.
Efter vigseln var det bröllopsfest, god mat och FIN FINA tal. Mina favorit tal var de som Johannas pappa och Johannas kusin höll, även då fällde jag en tår blödig som jag är. haha. 
Benjamin höll sig lugn hela dagen och hela kvällen, så duktig så var han vår fina lillkille, som hade väst och fluga den stora dagen till ära ;) 
Vid 12 på natten började vi dra oss hemåt, lång bilfärd till Malmö från Åhus och det var tät dimma ute. Så jag gav min lillebror Jonathan i uppgift att hålla koll genom fönstret på sin sida efter rådjur och jag skulle hålla koll på min sida, och så skulle vi skrika "BROMSA" om vi såg något så Alex skulle hinna stanna.....
MEN, Jonathan glömde bort att hålla koll på sin sida genom fönstret men som tur var höll jag koll på båda sidorna och såg de två rådjuren som skuttade ut på vägen framför oss, och jag skrek BROOOMSA STOPP STANNA!! Så vi slapp krocka med dem, sen jäklar i det grät jag, fy farao vilken adrenalinkick och vilken rädsla när man sitter med sin lilla bebis i sätet bredvid sig och börjar tänka på hur det kunde slutat. Man blir nog lite oroligare när man blir mamma trots allt.
Brud, Brudgum och Benjamin
 
Lillebror och storebror
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0