- sambon och spindeln

(Varning för långt tråkigt inlägg, de flesta av er känner till min fobi för spindlar dock)

Klockan 02.00 inatt;

- Alex och Benjamin sover
- jag läser Aftonbladet i mobilen
- något kryper på min näsa, försvinner uppåt..
- jag tittar upp mot taket, ser att där är något. "En fluga kanske?"
- lyser med mobilen, ser att det inte är en fluga.. Det är en muterad gigantisk spindel! *Åh herregud herregud jag är för ung för att dö! Vad ska jag ta mig till?!*
- jag väcker Alex, *vakna Alex, du måste verkligen vakna! Det är någon här!*
- Alex tror nog att jag syftar på inbrott och kastar sig upp i sittande läge.
- jag pekar på spindeln, ryter viskande att han måste döda den. Räcker honom en strumpa jag hittat på golvet.
- Alex tycker inte strumpan är tillräckligt stor eller tät för att mosa den sjukt gigantiska spindeln. Går till toaletten för att hämta toapapper..det är slut. Han går ner till toaletten där nere för att hämta toapapper.. Jag sitter fortfarande paralyserad i sängen och lyser med mobilen på spindeln så att den inte hinner gömma sig eller kalla på sina kompisar..
- Benjamin öppnar ögonen och tittar på mig, tar ut sin napp och fnittrar. Jag inbillar mig att han står på spindelns sida..
- Alex kommer upp med toapapper, men vågar fortfarande inte.. Papper duger tydligen inte heller för den gigantiska spindeln. Han ber mig mosa den. Jag säger några inte så trevliga saker..
- Alex säger han ska mosa den med en bok istället.. Kommer tillbaka efter 20 sekunder med mitt bebis fotoalbum!!! Jag frågar om han är dum i huvudet(?!)
- ger Alex en poketbok, 5 sekunder senare är spindeln platt..

Benjamin och Alex somnar om på 2 sekunder, jag tillbringade natten med att leta runt efter fler spindlar..

Finns en risk att detta kommer leda till att jag anser att vi måste sanera huset alternativt flytta..


Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen

Känner igen det där!

Hoppas också innerligt att ni har rätt ;)

2013-01-16 @ 11:18:31
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Lovisa

Ha, låter som det vore här. Jag är också livrädd för spindlar och är den tillräckligt stor gråter och kräker jag. Djävulens påkomma det där hemska djuret.

2013-01-16 @ 13:03:39
URL: http://vintagemamman.blogspot.com
Postat av: Carolina

Usch och fy!! Förstår verkligen att du inte kunde somna om...

2013-01-16 @ 21:26:07
URL: http://Carolinas.webblogg.se
Postat av: Michan

Jag hade en liknade händelse men min sambo erbjöd sig snabb att döda den och då blev jag jätte ledsen och tyckte att den ska väl inte behöva dö för att jag var skräckslagen, så jag föreslog att vi skulle bära ut den men där gick gränsen för min sambo som var för rädd för att bära den nån stans så det slutade med att jag gjorde det själv, och så klart var denna händelse också på natten i sängen :)

Svar: hej! tack för dina kommentarer idag, både om mitt gnäll inlägg och kaffe inlägg haha.Och gällande spindel incidenten, all cred till dig som hade mod att faktiskt bära iväg med den.. Jag vill bara DÖDA dem!! haha, har fått för mig att om man bara släpper ut dem så hittar de tillbaka igen.. i min värld är spindlar som små hämndlystna spioner som siktar in sig på mig och kan hitta mig var jag än befinner mig.. :P im an evil person
Thiilde

2013-01-23 @ 16:32:20
Postat av: Trixie

haha fy fan! jag är likadan!!

2013-01-23 @ 18:41:39
URL: http://triix.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0