- utvecklings update

Tänkte mig på en liten uppdatering om vad Benjamin börjat med senaste veckan;

- Säga "Mamma" och "Pappa", absolut inte på befallning utan oftast bara när han är arg eller vill att vi ska vakna på morgonen
- Leta upp och titta på närmsta lampa när man säger "titta på lampan!"
- Skillnaden på många leksaker, sitter han med sin leksakskorg och jag ber om klossen, då tar han fram klossen och ger mig den.
- Går bättre och bättre, springer nästan när man håller hans händer, och gåvagnen är rolig den med, och idag har han börjat släppa den med bägge händerna och försöka hålla balansen. Till min blandade skräck förtjusning..
- Vill fortfarande inte krypa, men har börjat dra sig framåt medan han ålar när han tröttnat på att förgäves be mig om att hjälpa honom gå dit han vill.
- Att läsa böcker är det bästa han vet, titta på bilderna, bläddra och höra pappa göra djurläten. <3

Tiden springer, jag är så stolt över min son! Att få följa hans utveckling, dela hans glädje och fyllas av hans skratt, det finns inget finare än min familj. Jag är så tacksam över Benjamin, Alex och miniklump i magen <3


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag är avundsjuk! Jag vill också att Sienna ska snacka!

2013-03-11 @ 15:38:55
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Lisa

...jag vill att Sienna också ska snacka! heter det. Ops.

2013-03-11 @ 15:39:23
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0