- ett litet chips

När Benjamin gör saker han inte får/slåss brukar han få en varning och sedan bli inskickad på sitt rum några sekunder, det fungerar kanonbra här hemma. När han kommer ut förklarar vi igen vad som var fel och sedan kramas vi.. Men nu har ungen alltså förstått att gör jag fel får jag gå in på rummet och idag började han även att använda det till sin fördel! Jag satt och matade Fabian vid bordet, och Benjamin vet att jag inte rör mig från matandet oavsett vad han gör då, alltså hämtade han en påse chips, hällde ut på golvet framför mig, blev inskickad på rummet, kommer tillbaka och tar ett chips, inskickad på rummet, kommer tillbaka och tar ett chips till, inskickad på rummet, tillbaka och tar ett chips till, inskickad på rummet.. Och så höll det på, cred till ungen som iallafall lyssnade varje gång och lydigt gick in på rummet mellan varje chips! ;)

"Chips är sååå värt en timeout!"



Kommentarer
Postat av: Cuison

Haha. Hur kommer det sig att barn alltid överlistar sina föräldrar? Det är ett (extremt sött) mysterium! :) Ska btw tänka på dig och din tågresa med två barn idag när jag flyger ner till Göteborg. :)

2014-04-16 @ 05:57:31
URL: http://www.cuison.se
Postat av: Lisa

Lite kul att jag äter chips medan jag läser detta. kanske inte haha kul, men lite småroligt i alla fall. Jag tyckte i alla fall det innan jag började skriva. Nu är jag mer tveksam.

2014-04-17 @ 21:40:48
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0