- kan själv

1..2..3.. och så kom "jag kan själv" åldern igång på allvar! 

Tolkat och översatt; 
- nej mamma, jag kan torka rumpan efter toaletten själv!!!! *slagsmål om pappret*
- nej mamma, jag kan dela min mat själv!!! *gafflar, knivar och mat flyger vilt*
- nej mamma, bär mig inte jag kan gå i trappan!!! *20 minuter senare är vi uppe i lägenheten*
- nej mamma, jag kan ta på kläderna själv, du får inte hjälpa alls! *sitter och blir utstirrade 15 minuter i kapprummet på dagis*

Min hämnd blev att erbjuda godis, när han sov.. MAMMA kunde äta allt själv! ;)



Kommentarer
Postat av: Lisa

Idag när jag hämtade en gallskrikande Sienna på dagis bekräftade de vad du och jag konstaterat- tidig trotsålder.

2014-04-29 @ 19:00:47
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0