- baka liten kaka

Jag är helt ok på bakning och matlagning, och igår skulle barnens farmor komma på middag.. Jag tänkte "aah, ja! Jag gör muffins till efterrätt med vit och mörk choklad i!" Gick ner till affären och köpte choklad.. Går hem. Sätter på ungen. Smälter smör. Blandar smöret med.. Hm.. Inget socker hemma?! Vafan! Äh! i med lite vit choklad. Det är ju sött.. Blanda blanda blanda. Så, då ska vi ha i.. Kakao?! Vafan.. Har jag ingen kakao heller..? Ajja, jag smular i extra mycket mörk choklad, blir nog bra.. I med äggen, mjölet och bakpulv.. Var är bakpulvret?! Äh för helvete! Duger nog med mjölet.. In i ugnen med er muffins!.. Det som kom ut 15 minuter senare var bränt, och tungt som sten.. Oätbart.. Lägg märke till att jag har för mycket stolthet för att klara av att kasta dem, undrar hur länge de får stå i kylen. 
Medan jag funderar på det går jag ner och handlar lite nya basvaror.. ;) 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hahahaha fail!

2014-08-19 @ 18:07:49
URL: http://lamadjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0